نکات ایمنی در آتلیه عکاسی نوزاد

نکات ایمنی در آتلیه عکاسی نوزاد

رعایت نکات ایمنی در آتلیه تخصصی عکاسی نوزاد امری بسیار مهم است که سلامت کودک و نوزاد را تامین می نماید، در این مطلب آتلیه کودک بنسای با نکات ایمنی در آتلیه عکاسی نوزاد آشنا می شویم.

نوزادان تازه متولد شده لطیف و شکننده هستند پس همیشه حداکثر مراقبت و احتیاط را هنگام جابجا کردن و قرار دادن آن ها در حالتی خاص به خرج دهید. همیشه قبل از هر جلسه ی عکاسی نوزاد، دستهایتان را بشویید و ضد عفونی کنید. ( نیازی به گفتن نیست که اگر فکر می کنید بیمار یا در آستانه ی بیمار شدن هستید باید برنامه ی عکاسی از نوزاد تازه متولد شده را عقب بیاندازید ). قبل از لمس کردن یا جابجا کردن نوزاد از پدر و مادر او اجازه بگیرید و یا حتی هنگام قرار دادن نوزاد در حالت های مختلف از آن ها کمک بگیرید. آماده باشید تا برای بدست آوردن ژست عکس نوزاد یا مدل عکاسی مورد نظرتان به آرامی پیش بروید.

  • یک نوزاد خوابیده وقتی در دستانی محکم و آغوشی گرم و پایدار باشد اغلب در همان حالت باقی می ماند. قبل از برداشتن دست ها و گرفتن عکس های نوزاد کمی صبر کنید تا خوابش سنگین شود.

 

ژست عکس نوزاد

 

  • قنداق کردن هم راه عالی دیگری است تا از این طریق جنبش و حرکت نوزاد برای گرفتن بعضی عکس های خاص محدود شود.

 

عکاسی نوزاد

 

  • حتی نوزادان خواب آلود هم ممکن است گاهی جیغ و داد به راه بیاندازند و سعی کنند بیدار بمانند. خیلی نرم و آرام با استفاده از پشت انگشت های دست تان بینی نوزاد را از بالا به پایین نوازش کنید. این کار معمولاً باعث می شود تا نوزاد چشم هایش را ببندد و ظاهر آرام و خواب آلود دلخواه تان را برای عکاسی نوزاد به شما می دهد؛ هر چند ممکن است این حالت فقط برای یک لحظه دوام داشته باشد. در نظر داشته باشید که می توانید از والدین هم در خواست کمک کنید، و در همان لحظه ی کوتاهی که دست آن ها از کادر خارج می شود عکس نوزاد را بگیرید.

 

آتلیه نوزاد

 

  • نوزادان تازه متولد شده نمی توانند سر خودشان را نگه دارند. هر عکس نوازد که در آن یک نوزاد سرش را بالا نگه داشته یا آن را روی دست هایش گذاشته و یا حتی آن را به یک وسیله ی تزیینی تکیه داده، یقیناً به کمک شخص دیگری انجام شده است. عکاس ابتدا دو یا تعداد بیشتری عکس را با یکی از والدین در حالی که سر نوزاد را نگه داشته ( یک عکس در حال نگه داشتن سر نوزاد از بالا و یکی هم از پایین ) گرفته و سپس آن دست ها را با استفاده از نرم افزارهای تخصصی حذف میکند. این روش عکس برداری فقط در صورتی می تواند در ایمنی کامل انجام شود که در طول مدت انجام آن، یک شخص بزرگسال کاملاً با احتیاط سر نوزاد را نگه داشته باشد. تا زمانی که تجربه ی کافی در ترکیب و تجزیه ی اینگونه عکس ها را کسب نکرده اید بهتر است فعلاً از قدم گذاشتن در این راه خودداری کنید.

 

آتلیه تخصصی نوزاد

 

  • برای گرفتن عکس نوزادی مورد نظر والدین و عکسهایی که خود شما قصد گرفتن آنها را دارید برنامه ی مشخصی داشته باشید. زمان کافی برای این برنامه ریزی بگذاری. چه عکس هایی با چه پس زمینه هایی زیباتر خواهند شد؟ چه زمانی برای عوض کردن لباس نوزاد، می توان ریسک آشفته کردن او را پذیرفت؟ کمی دور اندیشی و توجه بسیار زیاد به نکات ایمنی، به شما کمک می کنند تا قسمت زیادی از مسیر را به سمت یک جلسه ی موفق عکاسی نوزاد طی کنید.

در آتلیه تخصصی نوزاد و کودک بنسای در شرق تهران تمام نکات ایمنی و نکات مهم عکاسی نوزاد با بهترین و بالاترین کیفیت صورت خواهد گرفت.

تماس جهت رزرو :

۰۲۱۷۷۱۹۱۶۵۹ ۰۲۱۷۷۱۸۹۶۲۴

 

 

 

دکمه تماس با ما